Παρασκευή, 9 Ιανουαρίου 2009

Θέατρο: "Το Ξύπνημα της Άνοιξης", Εθνικό


Μια βόλτα χθες από το Γκάζι και τσουπ μας προέκυψε Θέατρο...

Στη νέα σκηνή Αθηνών, είπα να δω το "Ξύπνημα της Άνοιξης", που δυστυχώς σημαδεύτηκε φέτος από το γεγονός του ξαφνικού χαμού του Κ. Παππαχρόνη...

Ας ξεκινήσουμε από το κείμενο, που δεν είναι τόσο "παλιό", όσο κάποιοι θέλουν να λένε. Ας πάμε όλοι μια βόλτα σε πολλά μέρη της Ελληνικής Επικράτειας, τώρα το 2009 και ας δούμε πόσο π.χ. "προοδευτικά" θα δεχόταν την εγκυμοσύνη μιας κοπέλας 14 χρονών η τοπική κοινωνία ή μια ομοφυλοφιλική σχέση και δη, ανάμεσα σε εφήβους. Και εδώ μπράβο στον κ. Μαστοράκη, γιατί ήταν όλα, όσο έπρεπε... Εδώ στο ακροατήριο χθες, (8/1/2009) μια κυρία έκανε "Αααχ" και είχαμε και γελάκια από κάποιους, μόλις είδαν συγκεκριμένες σκηνές... Θαρρείς και τρόμαξαν.. Τρομάζω, με το αστικό συντηρητισμό ορισμένων... Φαρισαίοι...

Η παραγωγή συνολικά αφήνει καλές εντυπώσεις, αλλά υπάρχουν λεπτομέρειες που με πετούσαν που και που έξω... Και ναι, είναι 180', με κούρασε λίγο στο τέλος, η αλήθεια είναι...

Η σκηνοθεσία είναι όντως καλή, γεμάτη με ιδέες και συμβολικές πράξεις, οι γκροτέσκες φιγούρες, φοβερές στο πνεύμα του συγγραφέα, αλλά κάπου, κάπου είναι υπερβολική. Π.χ. το γυμνό είναι ωραίο, αλλά επειδή έχουμε απλά κουραστεί να γίνεται για να γίνει, πρέπει να υπάρχει λόγος. Στην πλειοψηφία των σκηνών που χρησιμοποιείται, δε δικαιολογεί την ύπαρξή του. Απλά... έτσι... Αυτό που συμβαίνει, είναι ότι η σκηνοθεσία πιάνει σε αρκετά σημεία όλο τον "τόπο", γίνεται ο πρωταγωνιστής, μ' αποτέλεσμα να μη μπορεί να αναπνεύσει άνετα ο ρόλος των ηθοποιών και οι σχέσεις τους...

Φώτα (Τάσος Παλαιορούτας), σκηνικά - κοστούμια (Εύα Μανιδάκη) άψογα, πραγματικά πολύ καλή δουλειά. Εύγε!

Στους ρόλους, δυστυχώς ο Μελχιόρ-Όμηρος Πουλάκης δεν μου είπε πολλά. "Αδύναμος", αμήχανος... Κατανοώ όμως, ότι ίσως το ψάχνει ακόμα, λόγω της γνωστής ιστορίας με τον Κ. Παπαχρόνη και για αυτό δεν λέω πολλά, αλλά νομίζω πως είναι και θέμα διανομής... Αλλά τί να κάνεις; Σε μια τέτοια κατάσταση...
Η Βέντλα - Ιωάννα Παππά, ήταν για μένα μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, καλή δουλειά, δεν είναι και εύκολος ρόλος. Αλλά και οι κοπέλες Ίλζε- 'Αλκηστις Πουλοπούλου, Ίνα Μύλλερ, Τέα - Νατάσα Ζάγκα αξίζουν συγχαρητήρια, αξιοπρεπέστατες.
Ο Μόριτζ Στήφελ-Προμηθέας Αλειφερόπουλος δύσκολος ρόλος, προσπαθεί, υπάρχουν περιθώρια εξέλιξης...
Ο Κύριος Γκάμπορ, Βούρδουλας, Ο άνθρωπος με τη μάσκα - Δημήτρης Κουτρουβιδέας, πραγματικά δείχνει την εμπειρία του και την άνεσή του στο θέατρο.
Γενικά, όλοι οι ηθοποιοί, στους γκροτέσκους ρόλους είναι εξαιρετικοί και δη στις μανάδες.... Άψογες οι κοπέλες!
Συγχαρητήρια και στα υπόλοιπα παιδιά, ας μη κουράσω με ονόματα, και στα αγόρια που κάνουν τη "δύσκολη" σκηνή (που σιγά δεν είναι... εμείς την κάνουμε στα μυαλά μας) ξέρουν αυτοί, άνετοι και κουλ, όπως πρέπει...
Κούρασα...
Καλή προσπάθεια, ίσως τόσο δουλεμένη σκηνοθετικά, που μου έκοψε τη χαρά της "ανθρώπινης επαφής" με τα παιδιά στη σκηνή...
Καλά να περάσετε όσοι πάτε, κοντομάνικο οπωσδήποτε, έσκασαααα!
Αλλά πάλι εγώ είμαι και θερμόαιμος!

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ - ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Ευμολπιδών 41, Γκάζι, 2103455020, 8011160000, 2106786000
Απόγ: Κυρ. 7 μ.μ. Βραδ: Τετ., Πέμ., Παρ., Σάβ. 8.30 μ.μ. € 20 (Παρ., Σάβ., Κυρ.), € 16 (Τετ., Πέμ.), φοιτ.: € 13. Κρατήσεις από τα: 2103305074 και για αγορά εισιτ. με πιστωτική από το 2107234567. Διάρκεια: 120 και βάλε!!!'. Μέχρι 8/2.

Δεν υπάρχουν σχόλια: