Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Ένα γράμμα στην "Καθημερινή" για το Freeday...

Ο γείτονας και φίλος Δημήτρης Ρηγόπουλος, γνωστός και από τους Atenistas αλλά και την εβδομαδιαία στήλη Urban Lab στη Lifo, αλλά και πάντα τσαχπίνης Δημοσιογράφος που ιντριγκάρει με τα σχόλια του στην Καθημερινή, μου γνωστοποίησε πως εδώ και λίγο καιρό, υπάρχει σε διαφόρους κύκλους της πόλης ένα debate σχετικά με την αναστάτωση που προκύπτει στην Αθήνα κάθε Παρασκευή, από τους εκατοντάδες ποδηλάτες του Freeday, που διασχίζουν το μισό λεκανοπέδιο.

Ο Δημήτρης επιμελείται μια στήλη για την πόλη στην "Καθημερινή" του Σαββάτου, στο ένθετο Τέχνη και Ζωή, σελίδα 2 και πολύ ευγενικά μου ζήτησε μια γνώμη για όλη αυτή την ιστορία.  Νομίζω πως το κείμενο που ακολουθεί, φιλοδοξεί να προσθέσει ένα ακόμα ληθαράκι στην όλη κουβέντα για το θέμα.  Ελπίζω να το κατάφερε και θα χαιρόμουν και πολύ για τα σχόλιά σας!



Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην "Καθημερινή", Σάββατο 4/6/2011

"Η Αθήνα θα μπορούσε να είχε κάνει λαμπρά βήματα στο να επενδύσει σε ποδηλατικές υποδομές.  Προτίμησε την απραξία και την ενίσχυση της μετακίνησης με ΙΧ.  Διαθέτει άριστο κλίμα, πολλές αποδεδειγμένα καλές διαδρομές για καθημερινή ποδηλατική μετακίνηση και θα συνέβαλε στην ανανέωση του τουριστικού της προφίλ.

Οι πολίτες όμως, δυστυχώς στην πλειοψηφία τους, λατρεύουν ακόμα τα πανάκριβα σε έξοδα χρήσης αυτοκίνητα τους. Η πολεοδομική αναρχία σίγουρα δε βοηθά για το αντίθετο.  Η συνήθεια αυτή, έχει εκφυλίσει την πόλη και εκμηδενίζει τον αδύναμο άνθρωπο, τον ηλικιωμένο, τα ΑΜΕΑ, τα πεζοδρόμια, τον Δημόσιο Χώρο. Ο ποδηλάτης καθίσταται ένας αδύναμος στόχος, σε μια κουλτούρα που επιβραβεύει τον ιδιώτη αυτοκινητιστή.  Επειδή λοιπόν το ποδήλατο είναι και καθαρά κοινωνικό όχημα, σε αντίθεση με το ΙΧ, που όπως ορίζει η λέξη είναι ιδιωτικό και αποκλεισμένο στη μετακίνηση από το σύνολο, οι ποδηλάτες, φυσιολογικά επιζητούν την ισχύ εν τη ενώσει.

Το ποδήλατο αλλάζει το χαρακτήρα μιας πόλης.  Οι υποδομές που το ακολουθούν, τα οφέλη της συνδυαστικής μετακίνησης με την προώθηση των οργανωμένων δημοσίων Συγκοινωνιών που πάντα επιδιώκουμε, ουδετερότητα στις περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις, τα γενικά οφέλη,  το καθιστούν καταλύτη της αλλαγής για μια καλύτερη, ανθρώπινη ζωή.  Κοινωνικά δε, αποτελεί μοναδικό μέσο συνεύρεσης και επικοινωνίας, σε μια εποχή που η μοναξιά χτυπά κόκκινο.  Αυτό είναι σπουδαίο κέρδος.

Οι ποδηλάτες, χρόνια τώρα, βιώνουμε τη βία του αυτοκινήτου, την έλλειψη παιδείας.  Έχω γλυτώσει στο παρά πέντε από ασυνείδητους οδηγούς που ποτέ δε με σεβάστηκαν, όπως δε σέβονται τη διάβαση, τον πεζό, τα πεζοδρόμια που παρκάρουν ασύστολα.  Έχω νιώσει στο πετσί μου κοινωνικές διακρίσεις, γιατί περί αυτού πρόκειται, τύπου «φύγε από εδώ μέσα, μας λερώνεις», οδηγούς λεωφορείων, ταξί, στο Μετρό που ακόμα και με το ανά χείρας σπαστό μου, να με αποδιώχνουν ως μίασμα. Θυμάμαι τα γεμάτα απορία και νυσταλέα βλέμματα Δημοσίων και όχι μόνο λειτουργών, όταν τους μιλούσαμε για το αυτονόητο. 

Το Freeday, όπως και τόσες άλλες δραστηριότητες, ξεπετάχτηκαν από αυτή την ανάγκη του ολοένα και αυξανόμενου ποδηλατικού πληθυσμού της Αθήνας και άλλων πόλεων να κάνουν αισθητή και δυναμική την παρουσία τους και να διεκδικήσουν το χώρο που δικαιωματικά τους ανήκει και στερούνται.  Το ότι αυτή τη στιγμή, μπορεί να μαζεύονται 1500 ποδήλατα κάθε Παρασκευή προκαλώντας εκνευρισμό για το κλείσιμο των δρόμων, στην πόλη με τις 980 πορείες, μοιάζει οξύμωρο.

Το ερώτημα που θα έπρεπε να τίθεται είναι, τι κάνουμε ως πόλη, ως πολιτεία, για να διοχετεύσουμε και να αντιμετωπίσουμε με οργανωμένο τρόπο, με υποδομές, με αλλαγές στις μετακινήσεις μας, όλο αυτό το θαρραλέο πλήθος που επιζητά αλλαγή. Σε μια συμβιβαστική κίνηση και επειδή οι ποδηλάτες οφείλουν να σέβονται την κοινωνία και τα ΜΜΜ, θα μπορούσε π.χ. να γίνεται κάθε 2 Παρασκευές.

Όταν η πόλη αποφασίσει οριστικά και αμετάκλητα, να συγκρουστεί με τα συμφέροντα της ΙΧ κουλτούρας και των αλλαγών που η Ελληνική κοινωνία οφείλει να κάνει, τότε και το Freeday δε θα χρειάζεται πια και η πόλη δε θα ενοχλείται.  Η ουσία είναι η αρμονική συνύπαρξη στους δρόμους. Το να πετάμε πέτρες ο ένας στον άλλο δε βοηθά κανέναν, παρά μόνο τους υπεκφεύγοντες υπεύθυνους.  Λύσεις υπάρχουν. Ποιος θα τολμήσει;

Σημ: Και να φανταστείτε πως στα Freeday, συμμετέχω ελάχιστα, γιατί αυτό τον καιρό στις βόλτες μου θέλω μόνο το ποδήλατό μου…"

24 σχόλια:

Sinnerman είπε...

Aς δημιουργηθεί επιτέλους ένα ποδηλατικό δίκτυο, να μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα ποδήλατα καθημερινώς και να μην περιμένουμε μια παρασκευή για να χαρούμε το ποδήλατο.
Οντως δημιουργεί πρόβλημα στην πόλη το freeday,σε περίπτωση που είναι εφικτό να μένουν πάντα ανοικτά ρευματα κυκλοφορίας και να σεβεται το freeday τους φωτεινούς σηματοδότες..
Πήγαινα κι εγώ παλαιότερα, αλλά μια τόσο μαζική ποδηλατοβολτα μεταμορφώνεται σε ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα ποδηλάτων, έτσι τουλάχιστον αισθανθηκα τις τελευταίες φορές και αποφάσισα να πάψω να πηγαίνω.

Ανώνυμος είπε...

nomizw ta eipes ola! ti na prosthesoume emeis;

as kanoun ta aparaithta erga gia na mi synexizoun oi podilates na diamartyrontai me ta 'freeday'!

ilias/gl

VAGGELIS είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=whu0f70jFi0
αφηστε τα λογια και γΑμηστε τους δρομους με ποδηλατα

Ανώνυμος είπε...

Συχνά πυκνά προβληματίζομαι και εγώ για τέτοιου είδους κινητοποιήσεις, αφού ειδικά οι άνθρωποι που είναι πιο ευάλωτοι, όπως οι μετανάστες ή οικονομικά ασθενείς και κυκλοφορούν με ΜΜΜ, ταλαιπωρούνται κάπως έτσι. Π.χ. η Λ. Αμαλίας κλείνει πια κάθε μέρα. Το τι χιλιόμετρα έχουν ρίξει οι άνθρωποι δε λέγεται και τρέχουν μετά μέχρι τα Προπύλαια να πάρουν τα τρόλεϊ για Κυψέλη κτλ. Ας δούμε πως μπορούμε να τους βοηθήσουμε στο ποδηλατικό κίνημα...

Kyriakos είπε...

Δεν καταλαβαίνω το νόημα ενός συμβιβασμού τη στιγμή που η πολιτεία εξακολουθεί να αγνοεί επιδεικτικά την ολοένα και αυξανόμενη κοινότητα των ποδηλατών, οι οποίοι κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες και με κινδυνο τη ζωή τους, ελλέιψη στοιχειωδών υποδομών, ελαφρύνουν την πόλη από "άλλο ένα αυτοκίνητο".
Είναι επίσης επιτακτικό να αλλάξει η νοοτροπία όλων μας και ειδικά των οδηγών ιδιωτικών οχημάτων ως προς την απρόσκοπτη χρήση του αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης. Τα δέκα λεπτά που μπορεί να χρειαστεί να περιμένουν να περάσει το freeday μια φορά την εβδομάδα δε μπορούν να συγκριθούν με την ταλαιπωρία και τον κίνδυνο που υποβάλονται κάθε μέρα οι ποδηλάτες της Αθήνας.

aritoni είπε...

Δεν νομίζω καν ότι πρέπει να υπάρχει δίλλημα. Ζούμε σε μια πόλη συμβιβαστηκά και το μόνο που απαιτείται είναι ανοχή.

Ανώνυμος είπε...

Το ποσταρα στο wall toy freeday. Dislike στην τελευταια παραγραφο "Σε μια συμβιβαστική κίνηση και επειδή οι ποδηλάτες οφείλουν να σέβονται την κοινωνία και τα ΜΜΜ, θα μπορούσε π.χ. να γίνεται κάθε 2 Παρασκευές. " και "Όταν η πόλη αποφασίσει οριστικά και αμετάκλητα, να συγκρουστεί με τα συμφέροντα της ΙΧ κουλτούρας και των αλλαγών που η Ελληνική κοινωνία οφείλει να κάνει, τότε και το Freeday δε θα χρειάζεται πια και η πόλη δε θα ενοχλείται. " ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ γράφει πουθενά στο freeday οτι είναι μια βόλτα διαμαρτυρίας για τα υπαρχον προβληματα? απο ΠΟΥ και ως που γράφετε αυτό το πράγμα... ? εγώ ξέρω οτι κατι σαν το freeday ειναι μια βολτα που γίνετα σε πολλές πόλεις και ΔΕΝ γίνεται για διαμαρτυρία αλλά για βόλτα επειδή έτσι θέλει μια ομάδα ανθρώπων. Όπως στην δημοκρτατία επιτρέπετια η συγκέντρωση/πορεία ετσι επιτρέπεται και η δημιουργία πομπής. ρωτήστε τους διοργανωτές για να μη γράφετε ανακρίβειες. Η παραπληροφόρηση αυτή τη στιγμή είναι ότι χειρότερο.

Ανώνυμος είπε...

"σε περίπτωση που είναι εφικτό να μένουν πάντα ανοικτά ρευματα κυκλοφορίας και να σεβεται το freeday τους φωτεινούς σηματοδότες.." αν 2000 ποδηλατες προχωρήσουν στην πόλη με ρυθμό φωτεινού σηματοδότη θα κάνουν 2 μέρες για να περάσουν όλοι. Δε καταλαβαίνω τι εννοείς "σέβονται" . Η αστυνομία βοηθάει πολλές φορές στο να προχωράει το freeday πιο γρήγορα και η σωστή λύση είναι να κλείνονται οι δρόμοι στα φανάρια για να περνάει το freeday ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ και να ξεμπερδευουν όλοι όσοι περιμένουν μια ώρα αρχύτερα! οχι για καποια "ασέβεια"....!!!! Σε μια πορεία ή διαδήλωση οι πεζοί σταματάνε στο κόκκινο ?? ελεος που ο καθένας θέλει να έχει και άποψη !

k είπε...

Όταν διεκδικείς το χώρο που ποτέ δε σου δόθηκε (τα αυτονόητα δηαλδή) σίγουρα κάποιοι θα ταλαιπωρηθούν. Είναι στα πλαίσια κάθε κινητοποίησης. Όλα αυτά τα ΙΧ που διαμαρτύρονται και γκρινιάζουν για το μποτιλιάρισμα θα προτιμούσαν να έχουν μπροστά τους την Παρασκευή το βράδυ 1500 αυτοκίνητα??? Πως σας ακούγονται +1500 εξατμίσεις? 1500 κόρνες?

tassos είπε...

Σεβαστός ο προβληματισμός του άρθρου άλλα στηρίζεται σε λάθος υποθέσεις.

Το Freeday δεν είναι κίνημα, δεν είναι κίνηση διαμαρτυρίας, δεν έχει αιτήματα και δεν αποσκοπεί κάπου. Είναι βόλτα.

Βόλτα ήταν όταν ξεκίνησε με 10 άτομα πριν από 2,5 χρόνια και βόλτα παραμένει και τώρα που συμμετέχουν χιλιάδες.

Το Freeday δεν περιμένει να ικανοποιηθούν κάποια αιτήματα ή να αλλάξει η Αθήνα για να σταματήσει να γίνεται. Θα συνεχίσει να γίνεται γιατί η ψυχαγωγία είναι εθιστική.

Δεν υπάρχει κανένα θέμα συμβιβασμού στους δρόμους. Όταν κάθε μέρα βλέπεις μποτιλιαρισμένη την Κηφησίας από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα δεν σου κάνει καμία εντύπωση. Το έχεις συνηθίσει πια.

Εϊναι καιρός να συνηθίσουμε τους δρόμους γεμάτους ποδήλατα, γιατί στο προσεχές μέλλον θα είναι έτσι κάθε μέρα και όχι μόνο τις Παρασκευές.

Προς το παρόν, τις Παρασκευές οι ποδηλάτες δεν εμποδίζουν την κίνηση.. ΕΙΝΑΙ η κίνηση. (όπως λέει και ένας καλός φίλος)

george d είπε...

1ον το Freeday είναι βόλτα.
2ον Αντί να βγαίνει κάθε 2 παρασκευές το freeday για βόλτα, μπορούν να βγαίνουν οι κάτοχοι ΙΧ κάθε 2 παρασκευές για ποτό.
3ον Κολλάνε στη κίνηση οι ΙΧ-ιδες επειδή οι ίδιοι δημιουργούν το μποτιλιάρισμα.
4ον Οξύμωρο είναι αυτό που γίνεται κάθε μέρα όλο το 24ωρο στο λεκανοπέδιο από τους κατόχους ΙΧ. Καθημερινά μπλοκάρουν δρόμους κ πεζοδρόμια, αφήνοντας μηδενικό χώρο για ποδηλάτες και πεζούς. (kαι όχι οι το freeday Κ οι πορείες.)


Νεοέλληνα ξύπνα, άσε το ΙΧ, χρησιμοποίησε ΜΜΜ ή ποδήλατο και κάνε τη ζωή όλων μας καλύτερη!

Ανώνυμος είπε...

δεν με σεβονται οι συνπολιτες μου οταν μποτιλιαρουν μονιμα τους δρομους της αθηνας
δεν με σεβονται οι συνπολιτες μου οταν σκοτωνουν και τραυματιζουν εκατονταδες ανθρωπους με το 2 τονους οχημα το οποιο μπορει να αναπτυξει ταχυτητες ακαταλληλες για αστικο ιστο
δεν με σεβονται οι συνπολιτες μου οταν μου μολυνουν επι 24 ωρες τον αερα που αναπνεω
επιτρεψτε μου να μην σας σεβαστω μια φορα την εβδομαδα για 10 λεπτα σε καθε δρομο
ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΔΕΝ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΙΝΗΣΗ

ΡΕ ΠΑΜΕ ΝΑ ΓΕΜΙΣΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΘΛΙΑ ΠΟΛΗ ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΑ

Ανώνυμος είπε...

Γιατι μια "παρεα" να κανει μπαχαλο καθε παρασκευη τους δρομους της αθηνας?

και να σπασει λιγο η πομπη δε χαθηκε ο κοσμος...

Νομιζω οτι εχει ελθει η "μοδα" του ποδηλατη και ορισμενοι ανεγκεφαλοι νομιζουν οτι εχουν την αντιληψη οτι "εχω ποδηλατο αφου δε με σεβονται δε θα τους σεβαστω και γω και να πανε να γαμ... οι οδηγοι."

μαι παρεα που κανει ποδηλατο δεν αντιδρα με εκφρασεις τυπου "ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΔΕΝ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΙΝΗΣΗ" αυτο δειχνει κομπλεξισμο και καλο στον εγκεφαλλο.

λυπαμαι που μια τοσο ωραια ιδεα εχει καταντίσει σε ενα μπαχαλο

κριμα πραγματικα ....

Γ. Κωνσταντάς είπε...

Παρακολουθώ συχνά το παρών blog και έχω να πω οτι απογοητεύτηκα κάπως από την παρούσα ανάρτηση. Αν ήταν από κάποιον αρθρογράφο άσχετο με το ποδήλατο, μπορεί και να μην αισθάνομουν έτσι, αλλά νομίζω ότι οι ποδηλάτες, ειδικά όταν εκφραζόματε μέσω ΜΜΕ μαζικής αναγνωσιμότητας πρέπει να προβάλλουμε τα θετικά της χρήσης του ποδηλάτου (αυτό το είδα στο αρθρο) . Δεν χρείαζεται όμως για να γινουμε αρεστοί στο σύνολο να κάνουμε πίσω σε αυτονόητα πράγματα όπως την παρούσια μας στο δρόμο. Εκτός ότι το Freeday είναι απλά μια βόλτα, και τπτ περισσότερο, αυτό που κάνει τους περισσότερους να νομιζουν ότι ειναι κάτι παραπάνω είναι η έλλειψη συνήθειας στο ποδήλατο σαν εικόνα. Φυσικά, αν το ψάξει κανείς είναι κατοχυρωμένο και από τον νόμο, αφού ο ΚΟΚ το αντιμετώπιζει ως πομπή. Δυστυχώς η αυτοκινητόκεντρική αντίληψη του Νεοέλληνα δεν μας αφήνει ούτε καν να συλλάβουμε ότι κάνουμε κάτι σωστό. Νομίζουμε όλοι ότι το να κλείνεις τον δρόμο επειδή κάνεις αυτό που γίνεται σε όλες τις προηγμένες πόλεις του κόσμου (ποδήλατο) είναι ζαβολιά!

Ανώνυμος είπε...

Θα το πουμε για αλλη μια φορα...Αφου εχετε τοσο μεγαλο προβλημα με τα 20 λεπτα που διαρκει η αναμονη σας..Αν αφησουμε ελευθερη λωριδα θα εχουμε θυματα..πολλες φορες εχουμε αφησει,και πολλες φορες το εχουμε μετανιωσει.Περναν απο διπλα μας με πολλα χιλιομετρα,αρκετες φορες μεθυσμενοι..Και να σας πουμε και κατι αλλο..τα θετικα σχολια που ακουμε ειναι δεκαδες περισσοτερα απο τα αρνητικα..Ας Περιμενετε λοιπον ολοι μια παρασκευη 20 λεπτα παραπανω.Δεν χαθηκε ο κοσμος...Και αν υπαρχει προβλημα,ανθρωποι ειμαστε,μας το λετε..και σας ανοιγουμε ολο τον δρομο για να περασετε..!Καλα να περνατε ολοι!

Ανώνυμος είπε...

1)Όπως είπαν και άλλοι πριν από μένα το freeday ειναι βόλτα.
Και ως βόλτα με τον ενθουσιασμό που δημιουργεί στους συμμετέχοντες έχει οδηγήσει χιλιάδες να πάρουν ποδήλατα,δεκαδες νέα ποδηλατάδικα να ανοιξουν και τους δημοτικούς αρχοντες απο εκει που μας θεωρούσαν γραφικούς ,να ζητάν τη γνώμη μας
και αντί να βρεις τρόπο να ενισχυθεί η δυναμική προτεινεις να γίνεται 2 φορές το μήνα !!!
Άλλωστε όπως δήλωσες δεν πηγαινεις στο freeday 'οπότε δεν σε νοιάζει.Όπως προφανως δεν σε νοιάζουν και οι χιλιαδες που λαχταρούν να έρθει η παρασευή για να αφήσουν πίσω τα προβλήματα τους, να διασκεδάσουν και να αθληθούν.αν σε εννοιαζαν οι ποδηλατες θα ερχοσουν να βοηθάς να μην απλωνονται σε μεγαλο μήκος οι ποδηλάτες αφήνοντας κενά ωστε να περιμένουν λιγοτερο οι εποχούμενοι.ή θα ερχοσουν να βοηθήσεις να γινεται και πιο νωρίς freeday ωστε να υπάρχουν 2 που θα έχουν έτσι μικροτερο μήκος το καθένα, ξεκινώντας το πρώτο 9 και το 2ο 10 .Αλλά μου φαινεται ότι στη διαφωνία μεταξύ ποδηλατών και αυτοκινητιστών διαλεξες το μέρος των δευτερων

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέροντα τα διάφορα σχόλια. Θα σταθώ μόνο σε ενα δύο που γίνονται προσωπικά ειδικά από τον τελευταίο ανώνυμο. Ασχολούμαι πίστεψτεμε με ποδηλατοπορείες σχεδόν 6 χρόνια, από την αρχή του κινήματος και έχω μάθει πάρα πολύ καλά πως είναι να κάνεις πορείες και ΟΧΙ βόλτες. Οι βόλτες καλές είναι αλλά θα ήθελα ένα πιο διεκδικητικό χαρακτήρα, γιατί δεν γίνεται να τρέχουμε συνέχεια οι ίδιοι και οι ίδιοι. Συνελεύσεις υπάρχουν, ελάτε.
Επίσης, νομίζω πως αρκετοί δεν διαβάσατε πίσω από τις λέξεις του συγκεκριμένου κειμένου. Είναι τόσο φιλοποδηλατικό και σαφέστατα εγώ δεν είμαι της λογικής το δικό μου και το δικό σου στρατόπεδο. Μπορούμε πια σ' αυτό τον τόπο να μη χαρακωνόμαστε σε αγέλες;
Τρίτον, επειδή λοιπόν έχω πάει και πάρα πολλές μαζικές βόλτες και εξορμήσεις, όλα κύκλο κάνουν και όλα κάποτε θέλουν το χρόνο τους να ηρεμήσουν. Σ΄αυτή τη φάση είμαι και τώρα.

Πολύ ωραία πάντως που γίνεται συζήτηση. Καλή συνέχεια

Ανώνυμος είπε...

Και στο Κ. Κωνσταντά:
Ποτέ δε με ενδιέφερε να είμαι αρεστός σε κανένα και ειδικά όταν συζητάω. Σε μια κουβέντα, σε κάποιους θα είσαι δυσάρεστος σε άλλους ευχάριστος. Τι να κάνουμε; Έτσι είναι ένας διάλογος!

Και κάτι τελευταίο που είναι πολύ σημαντικό. Μπορεί να μη το παραδέχεστε άλλα η παρουσία ολονών μας στο δρόμο, είτε λέγεται freeday είτε λέγεται critical mass, είναι από μόνη της εικόνα της ποδηλατικής κουλτούρας και διεκδίκησης προς τα έξω. Κακώς ή καλώς όλοι κρινόμαστε και για μένα καλό είναι να υπάρχει παιδεία από τους όλους, όπως ζητάμε και εμείς από τους άλλους. Αν κάνω ταρζανιές ας πούμε και χτυπήσω ένα πεζό, χρεώνεται και συλλογικά. Απλά πράγματα.

Ανώνυμος είπε...

Kι εγώ έχω έρθει και σε συνελευσεις και σε ποδηλατοπορειες .
Για τις πρώτες ποτέ δεν είχαν πάνω από 10 άτομα και για τις δευτερες παρολες τις αφισοκολλήσεις και τα δελτία τύπου πότε δεν είχαμε κάλυψη από τον τύπο μέχρι φέτος.
Μήπως αυτό οφειλεται στο ότι με το να βλέπουν ποδηλάτες που διασκεδάζουν ζήλεψαν και άλλοι και έτσι απέκτησε το θέμα της ποδηλασίας πρωτόφαντη δημοσιότητα.
Γιατι άλλωστε είναι στην ανθρώπινη φύση να αποζητά την απόλαυση;Για τα άλλα του freeday που δεν έκανες τον κόπο να απαντήσεις όπως και στις συνελευσεις είναι δυσανάλογα μικρός ο αριθμός αυτών που βοηθούν σε διασταυρώσεις σε σχέση με τους συμμετέχοντες

Ανώνυμος είπε...

Παντως μην πάρεις τα σχόλια μου ως προσωπική αιχμή.
Αυτό που γράφω και που νομίζω το έχεις συναντήσει και εσύ είναι ότι σχετικά με τις διεκδικήσεις που έγραψες είναι ότι μπορείς να πείσεις μόνο όσους θέλουν να πειστούν.
Πριν από το freeday κανείς δεν ήθελε να ακούσει.
Μετά από αυτό μας ψαχνουν εκεινοι για προτάσεις .
Mπορώ να σου βγαλω και στατιστική αναλυση μεταξυ της αυξησης των μελών του freeday και επιλυσης ποδηλατικών ζητηματων αλλά νομίζω ότι εμπειρικά το έχεις παρατηρήσει και εσύ.Καληνύχτα

Ανώνυμος είπε...

Οσον αναφορα το σχολιο "Και αν υπαρχει προβλημα,ανθρωποι ειμαστε,μας το λετε..και σας ανοιγουμε ολο τον δρομο για να περασετε..!" το ειδαμε
μπορει να εχετε ολη την καλη διαθεση οι περισσοτεροι πιστευω να το κανετε αυτο... αλλα μεσα στην "παρεα" υπαρχουν και οι ανεγκεφαλοι που γιουχαρουν και σπανε καθρεφτες...

καλο θα ηταν οι υπολοιποι πιο συνετοι να κανετε κατι για αυτο...

Επισης θα συμφωνήσω με το σχολιο "Μπορεί να μη το παραδέχεστε άλλα η παρουσία ολονών μας στο δρόμο, είτε λέγεται freeday είτε λέγεται critical mass, είναι από μόνη της εικόνα της ποδηλατικής κουλτούρας και διεκδίκησης προς τα έξω. Κακώς ή καλώς όλοι κρινόμαστε και για μένα καλό είναι να υπάρχει παιδεία από τους όλους, όπως ζητάμε και εμείς από τους άλλους. Αν κάνω ταρζανιές ας πούμε και χτυπήσω ένα πεζό, χρεώνεται και συλλογικά."

ευχαριστω και καλο βράδυ

Ανώνυμος είπε...

Είμαι κατά του freeday και όλων αυτών των κουλών κινημάτων. Σας ρωτώ κύριοι που είναι τις υπόλοιπες μέρες όλοι αυτοί οι ποδηλάτες? Αλλά ναι ξέχασα θυμούνται ότι είναι πράσινη πολίτες και έχουν οικολογικές ανησυχίες μια φορά την βδομάδα και φυσικά όταν καλοκαιριάζει. Επίσης δεν πάω και για τον άλλο λόγο. Δεν μου αρέσουν τα υφάκια των αρχηγών!
Να τους δώ και τις υπόλοιπες μέρες και όχι με τα γελοία: κράνος, μάσκα (λες και πάνω για ράντισμα) και πεζοδρόμιο..... αλλά από την Κηφισίας και μόνοι τους χωρίς προστάτες και σφυρίχτρες και γελάκια.


Το ποδήλατο για μένα είναι τρόπος ζωής. Είναι απλά η προέκταση του σώματος μου και δεν ανέχομαι από κανέναν να μου λέει που να πάω και πως να οδηγώ. Καθημερινά κάνω 25 χιλιόμετρα αλλά υπάρχουν και μέρες που κάνω τα 2πλάσια!

Σχεδόν όλοι το ποδήλατο το έχουν επειδή είναι τρέντι και μοδάτο (έλεος το έχω ακούσει και αυτό και έχασα την ακοή μου εναλλακτικός άνθρωπος. κάπως έτσι κατέστρεψαν και το γκάζι και το κατάντησαν σε μπουρναζιώτικα!)

Ανώνυμος είπε...

Κοίτα που νόμιζα πως είμαι ο μόνος ένθερμος ποδηλάτης που είμαι κατά!

Ασε δε που και για το Γκάζι καλά τα λες!

Ανώνυμος είπε...

Δεν ξερω αν θα δημοσιευθεί το σχολιο αλλα σαν οδηγος θεωρω απαραδεκτο το κλεισιμο των δρομων.ΕΙΣΤΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ ΚΥΡΙΟΙ.Παρασκευη βραδυ κουρασμενος απο την δουλεια να γυρναω σπιτι απο τον περιφεριακο δραπετσωνας κερατσινιου με εκατονταδες ποδηλατα μπροστα και να κλεινουν τα ματια μου απο την κουραση και να μην κουναμε βημα.Εχουμε ηδη ξεκινηση νομικες κινησεις εναντιον αυτης της δηθεν διοργανωσης.Δεν ειστε στην Ολλανδια στο Κερατσινι ειστε Κυριοι.